Kerimäen Vanhusten ja Vammaisten Tuki ry on yleishyödyllinen, voittoa tavoittelematon yhdistys. Tarkoituksena on toimia vanhusten ja vammaisten sosiaalisen aseman ja asunto-olojen parantamiseksi sekä heidän toimintakykynsä ylläpitämiseksi ja edistämiseksi. Puruveden palvelutalo on valmistunut vuonna 1999 ja sitä on laajennettu vuonna 2006. Tarjoamme tehostettua palveluasumista 38:lle asukkaalle.

Yhdistyksellä on kolme rivitalokiinteistöä Kerimäen kirkonkylällä:
Ota yhteyttä puhelimitse:
Anu Kastikainen Puh: 050 376 2810
Puheenjohtaja: Tapani Hannonen
Varapuheenjohtaja: Pirjo Juuti
Jäsenet:
Pekka Palm
Olavi Nousiainen
Maire Hämäläinen
Satu Rissanen
Markku Nousiainen
Pääset tutustumaan omavalvontasuunnitelmaan klikkaamalla alla olevaa painiketta
Aina asiat eivät mene niinkuin suunnitellaan ja toivotaan. Pitää pystyä nopeasti muuttamaan suunnitelmaa ja reagoida asioihin.
Aamuhan alkoi hienosti auringonpaisteessa ja lämpimässä säässä. Turinaporukka kokoontui ulos ja etsi varjoa itselleen. Siellä istuimme, luimme lehtiä, juttelimme, kuuntelimme musiikkia ja jumppasimme. Yhtäkkiä alkoi satamaan. Aurinko paistoi. Satoi.
Odotimme sään muuttumista poutaiseksi ja sisustimme sisäpihalle istumapaikkoja pöytien ääreen. Ja kukkia pöydille. Ja odotimme naapuritalo Attendo Jouhenjoen asukkaita, henkilökuntaa ja ulkoiluavustajia. Meidän talon ulkoiluavustajat saapuivat myös.
Aloitimme yhteislauluhetken ulkona todella isolla sakilla. Aurinko meni pilveen. Tuli muutama pisara vettä. Ensimmäisen laulun jälkeen jo satoi.
" mitä mieltä olette, siirrytäänkö sisälle jatkamaan?".
" siirrytään".
Pieni taukojumppa laulamisesta ja väki sisälle. Pöydät sisälle. Tuolit sisälle. Kukat sisälle. Ja yhteislaulu jatkui. Päiväsali oli aikalailla täynnä väkeä. Kuvissa oman talon väkeä, kun ei tiedetty ketkä vieraista saavat näkyä kuvissa.
Laulujen jälkeen yhteinen kahvihetki marjapiirakan kanssa.
" tämä ei jää tähän. Yhteisiä tekemisiä jatketaan".
Kiitos vierailusta naapuri palvelutalon väki ja kiitos ulkoiluavustajille laulattamisesta ❤️. ... LisääVähemmän
2 CommentsKommentoi Facebookissa
Kiitos oli kiva käydä,siskokset näkivät toisensa,tytär oli äitinsä kanssa
Niin pienellä vaivalla saa hyvän mielen niin asukkaille kuin meille vapaaehtoisille. Laulun iloa ja mukavia kohtaamisia, näitä haluamme kokea useammin yhdessä ❤️
Asukkaita kiinnostaa heti aamusta päivän sää. Suurista, joka suuntaan olevista, ikkunoista jokainen voi tarkistaa paistaako aurinko, onko pilvessä vai sataako. Lämpömittarista tarkistetaan lämpötila. Tänä aamuna mittari näytti +15 astetta.
" siellähän on kylymä".
Seuraava kysymys aamupalan jälkeen on, että taretaanko turista ulkona vai mennäänkö turinatupaan. Tänä aamuna päädyttiin menemään turinatupaan. Päivän lehden lukeminen on lyhentynyt, etsitään kiinnostavimmat uutiset. Aamun sävelen nuoruusmuistoja lauloi Erkki Junkkarinen.
Lukuhetkeen kirjan valitseminen on välillä vaikeaa. Paikallisten ihmisten kirjoittamat kirjat kiinnostavat eniten, mutta nyt ne on luettu. Ei ihan Kerimäki historiikkia aleta lukemaan.
Kirjastosta löytyi tänä vuonna ilmestynyt kirja papasta ja Lotasta ja heidän arjen sattumuksista. Tarinat ovat lyhyitä. Niihin jaksaa keskittyä. Eikä haittaa vaikka seuraavaan lukukertaan edellinen luku olisi unohtunut. Tarinat kertovat eri asioista, eikä juoni katkea.
Monia asioita pitää suunnitella ja miettiä toteutusta. Ryhmässä on niin monta näkemystä, mielipidettä ja mieltymystä kuin on asukkaita. Jotakin tarina voi hymyilyttää, toista suututtaa ja kolmatta ei kosketa tai kiinnosta.
Puutarhassa hoitaja kurkisti kurpitsoita ja kurkkuja. Siellähän on jo hyvät alut syötävää. Samoin tomaateissa. Pensasmarjoille on laitettava verkot piakkoin.
Sisäpihalla oli touhua. Kivikkokasvien istuttamista ja juhannuskukkakimppujen poistamista.
" siivotaan piha nätiksi, kun huomenna tulee vieraita". ... LisääVähemmän
0 CommentsKommentoi Facebookissa
Bingo on ollut kesätauolla kun kesällä on monenlaista muuta ohjelmaa tarjolla. Juhannusbingo pidettiin tänään. Muutama päivä juhannuksen jälkeen. Runsas oli bingossa osanotto ja pelisäännöt hyvin muistissa.
" tässähän pittää olla tarkkana".
Muutamana kesänä olemme tehneet kahvilaretkiä pienryhmissä. Tänään taksinkyytiin nousi naisporukka ja suuntana oli Kakkukaaos-kahvila Kerimäellä. Lasivitriineissä oli monenlaista herkkua, makeaa ja suolaista. Siitä jokainen retkeläinen valitsi mitä halusi kahvin kanssa nauttia. Ihastelimme kahvilassa Kerimäen kirkon pienoismallia, aitoa käsityötä. Ja ulkona ihmettelimme kun oikea kirkko on paketissa remontin takia.
Katse suuntautui myös sankarihautausmaalle.
" tuolla on miun veljen hauta. Se kaatu 21 vuotiaana".
Suoraan kahvilasta pääsimme konserttiin palvelutalolle. Musiikin maisterit, sellisti Katariina Selenius ja kitaristi Santeri Rautiainen soittivat kauniita kappaleita. Kiitos vierailusta ja musiikkihetkestä ❤️. ... LisääVähemmän
2 CommentsKommentoi Facebookissa
Hieno retki jälleen💛
Onpa kiva kuulla että kaikkea kiintoisaa on järjestetty!